خمیر مایه برای خوراک دام

خمیر مایه برای خوراک دام

مخمرها نوعی از سویه ساکارومایسیس سرویسیه هستند که در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خمیر مایه برای خوراک دام محصولی است موجب افزایش  تولید شیر در گاو می‌شود. افزودن مخمرها به جیره گاو بطور چشمگیری ایمنی گاوهای شیری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این در صورتی است که مصرف پروبیوتیک تاثیرات زیادی در تولید مثل دام دارد. جالب است بدانید که استفاده از مخمر  از سه هفته قبل و تا هشت هفته بعد از زایمان موجب شیردهی بهتر، تغییرات در مقدار  اوره، آنزیم‌های کبدی، کورتیزول، اسیدهای چرب و… می‌شود.

دلیل اهمیت خمیر مایه برای خوراک دام

مخمر ساکارومایسس سرویزیه با استفاده از  اکسیژن  موجب  رشد باکترى هاى سلولایتیک در شکمبه می‌شود. مخمرها میزان PH موجود در شکمبه را تنظیم کرده و همچنین باعث بهبود  عملکرد دستگاه گوارش و بهبود هضم کردن خوراك مى شوند. مخمرها از اکسیژن آزاد داخل شکمبه برای تنفس  استفاده کرده و سپس یک محیط بى هوازى که براى متابولیسم شکمبه مناسب است را ایجاد می‌کنند .

علاوه براین، بهبود عملکرد جمعیت میکروبى شکمبه موجب هضم بهتر سلولز و نشاسته و در آخر مصرف بهتر مواد مغذى جیره و افزایش تولید اسیدهاى چرب می‌شود و همین امر باعث می‌شود که انرژى بیشترى  براى فعالیت ماهیچه ها و غدد پستانى دام فراهم شود و بدین ترتیب شاهد افزایش شیر در دام‌هایی همچون گاو هستیم.

خمیر مایه برای خوراک دام باعث افزایش تولید پروپیونات و استات نیز می‌شود و این‌گونه  تولید شیر و چربى شیر بهبود می‌یابد. با توجه به این موارد مصرف مخمر می‌تواند سنتز پروتئین میکروبى را بیشتر کند و  بخشى از نیازهاى غذایى دام را نیز برطرف کند و از همه مهمتر  گوشت با کیفیتتر برای انسان تولید می‌شود و  پروتئین شیر دام مورد نظر را چندین برابر می‌کند.

مزایای استفاده از خمیر مایه برای دام

استفاده از خمیر مایه برای دام مزایای بسیار زیادی دارد که ما در این بخش تعدادی از مهمترین مزایای آن را برای شما نام می‌بریم.

  • تثبیت فلور میکروبى شکمبه
  • کم کردن عوارض استرس‌ها و چالش‌های محیطى
  • تحریک فعالیت آنزیمى و بهبود تجزیه فیبر در شکمبه
  • بهبود خوراک دام
  • بالا بردن ارزش غذایی خوراک
  • تأمین مواد مورد نیاز دام
  • بهبود روند تولید گوشت و شیر
  • بالا بردن مقدار چربی شیر و پروتئین آن
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنى دام
  • به وجود آوردن شرایط بى هوازى در شکمبه
  • جلوگیری از نوسانات pH در شکمبه

علاوه بر این باید اضافه کنیم که استفاده از مخمر با تحریک باکترى هاى مصرف کننده لاکتات بطور ویژه از ایجاد اسیدلاکتیک جلوگیرى کرده و در آخر نیز موجب کاهش خطر اسیدوز مخصوصا اسیدوز تحت بالینى مى‌شود.

نکات مهم در رابطه با مصرف خمیر مایه برای خوراک دام

خمیر مایه را حتما در جای خشک، خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

تنها برای مصارف دامپزشکی از آن استفاده شود.

دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

یادتان باشد که بهترین زمان برای مصرف این محصول  ۲۴ ماه از زمان تولید آن است پس حتما به تاریخ تولید آن دقت کنید.

کلام آخر

خمیر مایه برای خوراک دام یکی از محبوب‌ترین محصولات برای دامپروران است زیرا این محصول می‌تواند ارزش غذایی خوراک دام را چندین برابر کند و از همه مهمتر فعالیتهای ماهیچه‌ای دام مورد نظر را بهبود بخشد و موجب تولید گوشت بهتر، شیر بیشتر و همچنین چربی بیشتر می‌شود. این نوع مخمر می‌تواند با تحریک کردن باکتری‌های لاکتات از به وجود آمدن اسید لاکتیک جلوگیری کندو همچنین خطر اسیدوز را بطور چشم گیری کاهش دهد.

بهتر است بدانید که مخمر مایه مخصوص دام سیستم ایمنی دام را تقویت می‌کند و اینگونه دامدار نیز می‌تواند در مصرف دارو صرفه جویی کند گوشت باکیفیتی را روانه بازار کند. چنانچه به دنبال یک خمیر مایه برای خوراک دام با کیفیت و عالی هستید ما فروشگاه اینترنتی ایران ایست را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید همین حالا محصول مورد نظر خود را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن