خرید خمیرمایه بندرعباس و فواید آن

خرید خمیرمایه بندرعباس و فواید آن

بر اساس تعاریف استاندارد و علمی، خمیرمایه یکی از چهار عنصر اصلی نان محسوب می‌شود. با توجه به فواید و نقش موثر خمیرمایه در تولید نان، پیراشکی و پیتزا، کارخانه‌های بسیاری در سراسر دنیا در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند.
کشور ایران هم به عنوان یکی از قطب‌های تامین‌کننده خمیرمایه، علاوه بر تامین نیاز مردم خود، در امر ارسال این محصول به کشورهای همسایه نیز توانمند است. در این مقاله در خصوص خرید خمیرمایه بندرعباس و مزایای استفاده از آن صحبت می‌شود.

فواید خمیرمایه چیست؟

در زمان گذشته به علت وجود عواملی همچون کاربرد آسان و قیمت ارزان، استفاده از جوش‌شیرین در تولید نان بسیار رایج بود. اما با توجه به تاثیر جوش‌شیرین در بروز بیماری‌هایی از قبیل زخم معده، کم‌خونی، سرطان‌های روده و معده، پوکی استخوان، آلزایمر و بیماری‌های عروقی و کلیوی و همچنین کاهش ماندگاری، تغییر رنگ و طعم و افزایش ضایعات نان، استفاده از خمیرمایه رواج یافت.
خمیرمایه و یا مخمر، یک موجود زنده و تک سلولی محسوب می‌شود. از طریق رشد این سلول در خمیر، گاز کربنیک و یکسری مواد آلی آزاد می‌شوند. به این ترتیب نان حجیم و پوک شده و عطر، طعم و ارزش غذایی محصول بهبود و افزایش می‌یابد.
به دلیل وجود ویتامین B و پروتئین‌های فراوان در ساختار خمیرمایه، استفاده از چنین محصولی در صنعت نان در ارتقای سطح سلامت جامعه کمک شایانی می‌کند. به عبارت دیگر این محصول علاوه بر افزایش ارزش غذایی نان و تامین مواد مغذی مورد نیاز برای بدن انسان، باعث بروز عوارض و بیماری‌های ناشی از کاربرد جوش‌شیرین در تولید نان نمی‌شود.

انواع مخمر و چگونگی خرید خمیرمایه بندرعباس

مخمر در بازار در سه نوع مخمر تر یا فشرده، مخمر خشک و مخمر مایع به فروش می‌رسد. انواع خمیرمایه دارای پایه‌ی اصلی یکسان بوده اما از لحاظ شکل ظاهری و میزان رطوبت با یکدیگر تفاوت دارند.
به اینصورت که مخمر تر و یا فشرده به شکل قالبی عرضه و به طور تقریبی دارای 75 درصد رطوبت است. نکته قابل ذکر اینکه به علت عدم برخورداری چنین محصولی از ماندگاری بالا، این محصول بیشتر در نانوایی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها کاربرد دارد. همچنین استفاده از خمیرمایه تر در تولید نان و شیرینی نیازمند مهارت خاص و ویژه‌ای است.
کارخانه‌ها با هدف کاربرد آسان‌تر و ماندگاری طولانی‌تر خمیرمایه، اقدام به تولید مخمر از نوع خشک و در حالت پودر کردند. میزان رطوبت مخمر خشک کم بوده و از طریق مخلوط شدن با آب گرم فعال می‌شود. البته مخمر خشک خود دارای دو مدل فعال و فوری است. اندازه دانه‌ها در این دو نوع مخمر خشک متفاوت است. به اینصورت که خمیرمایه خشک فعال از دانه‌های بزرگ‌تر و خمیرمایه خشک فوری از بافت ریزتری بهره می‌برد.
به محلول دارای سلول‌های مایه خمیر، مخمر مایع گفته می‌شود. به منظور نگهداری و حمل این محصول به سیستم‌های خنک‌کننده نیاز است.
جهت مصارف خانگی می‌توان نسبت به خرید خمیرمایه بندرعباس از فروشگاه‌های لوازم قنادی اقدام کرد. اما در صورت تمایل به تهیه مخمر به شکل عمده، امکان خرید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر موجود در سراسر کشور وجود دارد.
با توجه به نقش مهم مخمر در طعم کیک و شیرینی، اطمینان از سلامت محصول قبل از استفاده از آن امری ضروری است. به منظور تشخیص سلامت محصول بایستی اصطلاحا آن را به عمل آورید. به این شکل که اشخاص باید خمیرمایه را با مقداری آب و شکر در ظرفی مخلوط و درب ظرف را محکم ببندند. وجود حباب در ترکیب و همچنین عدم برخورداری آن از بوی تند و ترشیدگی پس از گذشت ده دقیقه، نشانه‌های سلامت کالا به حساب می‌آیند.

شرایط نگهداری مخمر و نکات مهم در تهیه خمیرمایه فوری

علاوه بر اهمیت خرید خمیرمایه بندرعباس از مراکز و فروشگاه‌های معتبر، فراهم‌سازی و رعایت شرایط لازم برای حفظ و نگهداری مخمر امری لازم است. امکان نگهداری خمیرمایه دارای بسته‌بندی در دمای محیط به شرط برخورداری محیط منزل از دمای نرمال وجود دارد.
اما پس از بازگشایی بسته‌بندی اصلی بایستی محصول را در داخل کیسه‌ی ضخیم قرار داده و در داخل فریزر نگهداری کرد. قبل از استفاده مجدد از مخمر هم باید جهت رسیدن خمیرمایه به دمای محیط نسبت به خروج زودتر آن از فریزر اقدام کرد. به منظور جلوگیری از کاهش کیفیت در اثر تغییر دما، تهیه‌ی مخمر در بسته‌بندی کوچک و اطمینان از سلامت محصول از طریق به عمل آوردن آن قبل از مصرف توصیه می‌شود.
علامت‌گذاری ظرف حاوی خمیرمایه قبل از استراحت یکی از روش‌های کنترل اتمام زمان استراحت خمیر و تکمیل فعالیت مخمر محسوب می‌شود. دو برابر شدن حجم خمیر نسبت به علامت موجود در بیرون ظرف به معنای اتمام فعالیت خمیرمایه است.
تازگی مخمر به عنوان یک عامل مهم و تاثیرگذار در کیفیت نان، پیتزا و پیراشکی شناخته می‌شود. بنابراین در زمان خرید خمیرمایه باید به تاریخ و زمان باقی‌مانده برای مصرف آن دقت کرد. با توجه به نیاز پودر خمیرمایه به رطوبت و گرما برای فعالیت، میزان گرمای آب یا شیر از جمله نکات مهم در تهیه خمیرمایه فوری به شمار می‌رود.
همچنین به علت احتمال نابودی مخمر در محیط بیش از حد داغ، اهمیت دمای آب و یا شیر دو برابر می‌شود. به این ترتیب به هنگام افزودن چنین مایعاتی به خمیرمایه از برخورداری آن‌ها از دمای معتدل اطمینان حاصل کنید.

حفظ سلامتی با خرید خمیرمایه بندرعباس

همان طور که گفتیم در گذشته استفاده از جوش‌شیرین برای تولید نان و خمیر سایر محصولات همانند پیتزا و شیرینی رواج داشت. اما با آگاهی افراد از خطرات جوش‌شیرین، خمیرمایه به یکی از چهار عنصر اساسی در تولید نان تبدیل شد. افراد با خرید خمیرمایه بندرعباس به عنوان یکی از بهترین خمیرمایه‌های موجود در بازار و رعایت شرایط نگهداری آن به حفظ و ارتقای سلامتی خود کمک شایانی می‌کنند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع خمیرمایه موجود در بازار با مشاورین حاضر در مجموعه ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن