خرید خمیر مایه قشم

خرید خمیر مایه قشم

از گذشته تا کنون پخت نان و مخمرها بسیار مورد توجه مردم بوده است. خمیر مایه یک مخلوط زنده از قارچ‌ها است که به فرآوری خمیر نان کمک می‌کند. با صنعتی شدن جوامع دیگر از روش سنتی برای ورآمدن نان استفاده نمی‌کردند. بلکه تولید مخمر آغاز شد. خمیر مایه یک نوع مخمر است که در نتیجه رشد آن گاز کربنیک اسید آزاد می‌شود. در ادامه شما را با خرید خمیر مایع قشم آشنا می‌سازیم‌؛

 در سال‌های دور از جوش شیرین به عنوان ماده‌ای ارزان و ساده برای تولید نان استفاده می‌کردند. به مرور زمان انسان‌ها متوجه شدند مصرف بیش از حد این ماده برای معده ضرر دارد و موجب کم خونی و سرطان می‌شود. به همین خاطر آن را حذف کردند و جایگزینی به نام مخمر را روانه بازار کردند.  متاسفانه در ایران  هنوز هم به دلیل ارزانی و سهولت استفاده، از جوش شیرین در برخی نانوایی‌ها استفاده می‌شود.

 می‌توان خمیرمایه را به عنوان جایگزین جوش شیرین به کار برد و از عوارضی همچون پوکی استخوان، ماندگاری پایین و بد طعمی نان جلوگیری کرد. استفاده از خمیر مایع قشم موجب می‌شود، ارزش غذایی نان بالا رود.

طرز عمل آوردن خمیرمایه

شما می‌توانید خمیر مایع قشم را به راحتی در خانه درست کنید. ابتدا باید پودر خمیر مایه را تهیه کنید. سپس مقداری از پودر را با آب یا شیر ولرم مخلوط کنید. 5 الی 10 دقیقه به ترکیب فرصت دهید و روی آن را بپوشانید. توجه داشته باشید در این مرحله اگر خمیرمایه تازه باشد، باید حجم مخلوط دوبرابر اولیه شود. روی آن کف می‌کند و حالت اسفنجی به خود می‌گیرد. زمانی که پودر را آب مخلوط می‌کنید؛ بهتر است آن را درون یخچال نگه‌داری کنید تا خواص خود را از دست ندهد.

نکات مهم در عمل آوردن خمیر مایه قشم

  • دمای مایعات مورد استفاده در عمل آوردن خمیرمایه از اهمیت بسیاری برخوردار است. حرارت باید به صورت میانگین ۴۰ درجه سانتی گراد باشد.
  • کمی آب یا شیر را روی اجاق قرار دهید تا گرم شود. این مایع را باید به آرامی به مخلوط اضافه کنید. توجه داشته باشید اضافه کردن ناگهانی آب یا شیر ممکن است نتایج دلخواه شما را ایجاد نکند.
  • سعی کنید دستورات پخت خمیرمایه را مطابق با نوشته‌های روی جعبه اجرا کنید. اگر بار اولی است که از این محصول استفاده می‌کنید، از انجام ابتکار روی شیوه پخت آن خودداری فرمائید.

کاربرد خمیر مایه

خمیرمایه کاربردهای گوناگونی دارد و به عنوان یک مخمر فوری در فرآیندهای سنتی و صنعتی به کار می‌رود. در این قسمت شما را با کاربردهای این محصول جهت پخت نان و شیرینی آشنا می‌سازیم؛

پخت انواع نان، پیتزا و پیراشگی‌های گوناگون با خمیر مایه قشم امکان پذیر است. از خوشمزه‌ترین سوغات محلی قشم، نان محلی شیرین لگیمات می‌باشد. برای پخت این نان علاوه بر خمیر مایه به زعفران، آرد و تخم مرغ نیاز داریم.

 توجه داشته باشید که گندم درون ترکیب خود ماده‌ای به نام اسید فیتیک دارد. همان‌طور که می‌دانید در گندم املاح مفیدی وجود دارد و زمانی جذب سلول‌های بدن می‌شوند که اسید فیتیک به درستی تجزیه شود. خمیرمایه قشم با تولید و آزاد کردن آنزیم فیتاز، این اسید را تجزیه و موجب جذب املاح مفید گندم می‌گردد.

 از مزایای خرید خمیرمایه قشم به موارد زیر می‌توان اشاره کرد؛

  • انرژی کافی
  • افزایش کارایی معده و روده: جذب مواد غذایی با استفاده از خمیرمایه بالاتر می‌رود.
  • بهبود طعم و بافت: با استفاده از این محصول، بافت نان و شیرینی بهبود می‌یابد و کیفیت بالاتری پیدا خواهد کرد.
  • افزایش ماندگاری نان: استفاده از خمیرمایه عمر نان را افزایش می‌دهد. خمیرمایه با وجود باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در آن اسیدهایی تولید می‌کند که رشد باکتری‌ها و قارچ‌های مضر را به حداقل می‌رساند.
  • سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌های ضروری

نکات مهم در خرید خمیر مایه قشم

شاید از خودتان بپرسید که هنگام خرید خمیرمایه قشم از کجا باید متوجه خراب یا سالم بودن آن شویم؟ کافی است روی بسته را نگاهی بیندازید و تاریخ مصرف آن را پیدا کنید. به غیر از کپک زدن خمیر  نمی‌توان تشخیص داد که خمیر مایه سالم است یا خیر؟! اگر پودر خمیرمایه خریداری شده بوی ماندگی دهد، نشان دهنده خراب شدن آن است.

با خرید خمیرمایه قشم شما هیچ گونه عارضه و بیماری که در رابطه با استفاده از جوش شیرین بود را تجربه نخواهید کرد. این محصول در صورتی که به شکل اصولی تهیه گردد، عمر نان را بالا می‌برد و عطری و بویی جذاب به آن هدیه می‌دهد. با خرید خمیرمایه قشم عناصر سرشار از ویتامین B را دریافت خواهید.

خرید خمیرمایه قشم به دو صورت اینترنتی و حضوری امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت ایننرتی ما مراجعه فرمائید. شما می‌توانید این محصول را در بسته‌بندی‌های چند عددی خریداری نمائید.

کلام پایانی

همان‌طور که مطالعه کردیم؛ خمیرمایه یک مخلوط زنده از قارچ‌ها است که به فرآوری خمیر نان کمک شایانی می‌کند. با خرید خمیرمایه قشم، ارزش غذایی نان را افزایش دهید و طعم و بویی منحصر به فرد را تجربه کنید. خمیرمایه ضررهای جوش شیرین را ندارد و از بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند. بهبود طعم و بافت نان و شیرینی های محلی، سادگی تهیه، اقتصادی بودن و مزه ای لذیذ از مزایای خرید این محصول به شمار می‌رود. با توجه به مزایای محصول، استفاده از خمیر مایه قشم به عنوان یک عمل آورنده گزینه‌ای عالی جهت تقویت سلامت و تولید نان به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن