خرید خمیر مایه خراسان

خرید خمیر مایه خراسان

تا به حال به این  موضوع فکر کرده‌اید که چرا خمیر نان پف کرده و ترد می‌شود؟ یکی از دلایل این موضوع استفاده از خمیر مایه در تهیه نان است؛ همین دلیل باعث شده تا خرید خمیر مایه خراسان توسط نانوایان و شیرینی پزی‌ها افزایش یابد.

خمیر مایه یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده خمیر نان به حساب می‌آید و برای حجم دادن به خمیر استفاده می‌شود. زمانی که خمیر را با آرد، آب و دیگر افزودنی‌ها درست می‌کنید حجم آنچنانی نداشته و خیلی پف نمی‌کند؛ به همین دلیل برای حجم دهی به خمیر و پف دادن آن مخمر یا همان خمیر مایه را به ترکیب خمیر اضافه می‌کنند تا با گذشت زمان خمیر به اصطلاح عمل آمده و آماده استفاده در پخت نان شود.

معرفی خمیر مایه خراسان و مزایای آن

خرید خمیر مایه خراسان اهمیت بسیار بالایی برای نانوایان و شیرینی پزان دارد؛ دلیل این امر را در این بخش توضیح خواهیم داد. خمیر مایه نوعی موجود ذره بینی است که فعالیت و تحرک زیادی در ترکیبات ایجاد می‌کند. زمانی که مخمر را به ترکیبات تشکیل‌دهنده خمیر اضافه می‌کنیم با انجام فعالیت‌های شیمیایی گاز کربنیک و سایر مواد آلی را آزاد کرده و باعث به عمل آمدن خمیر می‌شود.

اولین سوالی که به ذهن افراد می‌رسد این است که آیا خمیر مایه برای سلامت بدن ضرر دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خمیر مایه هیچ ضرری برای بدن ندارد. خمیر‌ مایه ماده‌ای کاملا مفید است که در ساختار خود اکثر ویتامین‌های مورد نیاز بدن را دارد؛ همین امر باعث شده خمیر مایه به بدن ما کمک کند تا راحت‌تر و سریع‌تر ویتامین‌ها و مواد مغذی را جذب خود نماید.

قبل از استفاده از این ماده فوق‌العاده باید آن را فعال کنید؛ به عبارت دیگر نمی‌توان خمیر مایه را همینطور به خمیر اضافه کرد و انتظار به عمل آمدن آن را داشت. برای فعال کردن خمیر مایه باید ابتدا مقداری شکر را در آب 40 درجه حل نمایید؛ سپس خمیر مایه را به آن اضافه کرده و شروع به هم زدن آن‌ها کنید. به اندازه‌ای این کار را انجام دهید تا تمامی بخش‌های خمیر مایه مرطوب شده و روی سطح آن حباب ایجاد شود. در این مرحله خمیر مایه به عمل آمده و آماده استفاده است.

کاربرد خمیر مایه و سفارش

کاربرد های خمیر مایه خراسان

قبل از خرید خمیر مایه در خراسان باید با کاربرد‌های این ماده به طور کامل آشنا شویم؛ زیرا اینکه در کجا و در چه زمانی از مخمر یا همان خمیر مایه باید استفاده شود اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های مخمر استفاده از آن در پخت نان بربری است. بربری نانی بسیار حجیم بوده و برای حجم دهی به خمیر این نان باید از مخمر استفاده شود؛ همچنین از خمیر مایه خراسان برای پخت شیرنی‌های تر، رولت‌ها، شیرینی خشک و…  نیز استفاده می‌شود.

انواع خمیر مایه و عملکرد هر یک

همانطور که گفتیم خمیر مایه یک موجود زنده و تک سلولی است که جزو اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده خمیر نان به حساب می‌آید. این موجود طی یک فرایند پیچیده نشاسته و قندی که در آرد وجود دارد را به گاز کربنیک و مواد آلی تبدیل می‌کند.

 انواع زیادی از مخمر‌ها در بازار یافت می‌شوند که هر کدام از آن‌ها شکل متفاوتی داشته و کاربرد مختص به خود را دارد؛ به همین دلیل مهم است که قبل از خرید خمیر مایه خراسان با انواع آن آشنا باشید. انواع مخمر‌ها شامل موارد زیر هستند:

مخمر تر یا فشرده

یکی از مدل‌های مخمر، مخمر‌تر یا فشرده نام دارد. این مخمر  از نوع فشرده شده به حساب می‌آید  که در قالب‌های مکعبی شکل جای گرفته است. رطوبت این مخمر بین 70 تا 75 درصد است. که به همین دلیل باید آن را در دمای 1 تا 5 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کپک نزند. این نوع مخمر‌ها می‌توانند حدود 3 هفته بدون هیچ تغییری باقی مانده و قابل استفاده باشند.

مخمر خشک

این مدل به صورت خشک و پودری تولید می‌شود که به دلیل رطوبت 3 الی 8 درصدی این مخمر، به آن مخمر خشک می‌گویند و باید قبل از استفاده آن را فعال کنید. مدل‌های دیگر مخمر مانند مخمر‌تر یا مخمر مایع به این شکل نیستند و می‌توانید به سادگی آن‌ها را بدون فعال کردن به خمیر خود اضافه کرد؛ اما مخمر خشک را باید از قبل با آب گرم و مقداری شکر حل نمایید تا به عمل آمده و سپس به خمیر نان اضافه کنید.

انواع خمیر مایه خراسان

سفارش / خرید اینترنتی خمیر مایه خراسان

شما می‌توانید به روش‌های مختلفی خرید خمیر مایه خراسان را انجام دهید. فروشگاه‌های حضوری زیادی در خراسان وجود دارند که این ماده پر‌استفاده را به فروش می‌رسانند؛ اما اگر استفاده شما فراتر از مصرف خانگی است می‌توانید با قیمت بسیار مناسب‌تری آن را خریداری کنید.

با خرید از ما دیگر نیازی نیست نگران کیفیت خمیر مایع خود باشید؛ زیرا تمامی محصولات ما شامل ضمانت کیفیت هستند و در صورت وجود مشکل در محصول این امکان برای شما وجود دارد تا آن را مرجوع کنید. شما عزیزان می‌توانید با همکاران ما تماس گرفته یا در بخش ثبت سفارش آنلاین، محصول مورد نظر خود را به ما سفارش دهید.

خرید خمیر مایه خراسان به صورت عمده

شما عزیزان می‌توانید این ماده را به صورت عمده از فروشگاه ما خریداری کرده و از آن استفاده کنید. ما در فروشگاه خود شرایطی بسیار ویژه‌ای را برای خرید عمده خمیر مایه قرار داده‌ایم تا رضایت مشتریان خود را جلب کنیم. گروه تولیدی ما تا به امروز بیش از 1000 تن خمیر مایه را تولید و به 9 کشور دنیا صادر کرده است.

قیمت خمیر مایه خراسان

خرید خمیر مایه در خراسان با قیمت نسبتا ثابتی انجام می‌شود؛ در واقع اگر این ماده را از تعاونی‌ها و مراکز پخش خریداری کنید با قیمتی مقطوع برای شما تمام خواهد شد اما ما توانسته‌ایم با حذف واسطه‌ها خمیر مایه را در کارتن‌هایی بهداشتی با وزن دلخواه بدست شما برسانیم. برای استعلام قیمت همین حالا تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن