خرید خمیر مایه تهران

خرید خمیر مایه تهران

 نان به‌عنوان غذای اصلی و غالب مردم به‌حساب می‌آید. انتخاب ماده‌ی مناسبی برای تخمیر نان که در درازمدت باعث بروز مشکل و آسیب به جسم انسان نشود از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه خرید خمیرمایه تهران بسیار ساده است. درگذشته برای به عمل آوردن خمیر از خمیرترش یا جوش‌شیرین استفاده می‌کردند. با تولید و خرید خمیرمایه تهران گام بزرگی را در جهت رفاه علاقه‌مندان به آشپزی برداشته شد. اولین بار خمیرمایه توسط هلند تولید گشت و بعداز آن به سایر کشورها هم راه یافت. هم‌اکنون کارخانه‌های زیادی هستند که خمیرمایه را تولید و در بازار عرضه می‌کنند. در این میان بعضی از کشورها ازجمله ایران برای به عمل درآوردن خمیر همچنان از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند. درحالی‌که طبق آخرین بررسی‌ها جوش‌شیرین نه‌تنها در به عمل آوردن خمیر نقشی ندارد بلکه سبب بروز بعضی از بیماری‌ها ازجمله کم‌خونی، سرطان روده و معده، پوکی استخوان و آلزایمر و غیره می‌شود. استفاده از خمیرمایه نه‌تنها برای سلامتی انسان مضر نیست بلکه با افزودن برخی مواد مغذی به خمیر باعث بالا رفتن ارزش غذایی نان نیز می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با خرید خمیر مایه تهران، کاربرد و قیمت آن با ما همراه باشید.

خمیر مایه چیست؟

خمیرمایه نوعی مخمر است که افزودن آب یا شیر سبب به عمل آوردن آن می‌شود. رشد خمیرمایه در آرد باعث آزاد شدن گازکربنیک و دیگر مواد آلی موجود در خمیرمایه می‌گردد. با آزاد شدن این مواد خمیر حجیم‌تر می‌شود. درنتیجه بافت نان نیز بعد از پخت نرم‌تر و لطیف‌تر است و باعث پوک شدن بافت خمیر در حین پخت می‌شود. خمیرمایه تهران نوعی جایگزین برای خمیرترش و جوش‌شیرین است که به‌راحتی و بدون صرف زمان زیادی با بالاترین کیفیت خمیر را حجیم می‌کند و مضرات جوش‌شیرین را ندارد.

خرید خمیر مایه تهران چه کاربردی دارد؟

خمیرمایه تهران در صنعت شیرینی‌پزی و نانوایی یکی از مهم‌ترین مواد به‌حساب می‌آید. با خرید خمیر مایه تهران می‌توان از آن در مصارف گوناگونی استفاده کرد. از مهم‌ترین کاربرد استفاده از خمیرمایه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پخت نان: خمیرمایه تهران به‌عنوان ماده‌ای مخمر سبب بالا بردن ارزش غذایی نان می‌شود و یک انتخاب عالی برای حفظ سلامت جامعه است. از خمیرمایه در پخت نان‌های مختلفی ازجمله؛ لواش، تافتون، سنگک، بربری و انواع نان‌های فانتزی استفاده می‌شود.

پخت شیرینی: شیرینی به‌عنوان یک میان وعده طرفداران زیادی را دارد. از خمیرمایه تهران در تهیه انواع شیرینی‌ها ازجمله انواع رولت‌ها، شیرینی لطیفه، شیرینی دانمارکی، شیرینی ناپلئونی، شیرینی یاقوتی و غیره استفاده می‌شود.

خمیر نان پیتزا و پیراشکی: برای تهیه یک نان پیتزا یا خمیر پیراشکی باکیفیت باید از خمیرمایه استفاده کرد. استفاده از خمیرمایه باعث بالا رفتن کیفیت خمیر نان پیتزا و پیراشکی می‌شود. درنتیجه نانی لطیف‌ که کاملاً پخته و برشته باشد و درون آن خمیر نباشد را می‌توان انتظار داشت.

خرید خمیر مایه تهران از شرکت‌های معتبر

 شرکت‌ها و برندهای مختلفی هستند که در تهران اقدام به تولید خمیرمایه می‌کنند. هرکدام از این شرکت‌ها با توجه به مکانیسمی که در تولید خمیرمایه به کار می‌برند روش خاصی را در به عمل آوردن خمیرمایه توصیه می‌کنند. در اینجا به چند نمونه از شرکت‌های تولیدکننده خمیرمایه در تهران اشاره می‌کنیم. برای سفارش و خرید خمیر مایه تهران کافی است با شماره تماس شرکت مورد نظر تماس بگیرید.

 شرکت خمیرمایه و الکل رازی: آدرس؛ تهران، منطقه 3، آفریقا (جردن)، خیابان آرش غربی، پلاک 26، طبقه چهارم، واحد 27. تلفن 02188673811

 خمیرمایه امید لرستان: آدرس؛ تهران، منطقه 6، محله سنائی، مطهری (تخت طاووس)، بعد از خیابان سرافراز (دریای نور)، پلاک 243، طبقه سوم، واحد 5. تلفن 02188774695

 گلنان پوراتوس؛ آدرس: تهران، اسلامشهر، احمدآباد مستوفی، میدان پارسا، خیابان صنوبر چهارم شمالی، کوچه غلامی، پلاک 4. تلفن 02148348000

ایران ملاس: آدرس؛ تهران، منطقه 3، محله کاووسیه، دستگردی (ظفر)، بین آفریقا (جردن) و ولی عصر، پلاک 279، طبقه سوم شرقی. تلفن: 02188787488

ناب مایه: آدرس؛ تهران، منطقه 2، سعادت‌آباد، بلوار فرهنگ، کوی فرهنگ، پلاک 4، واحد 1. تلفن:02188691562

خمیر مایه سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟

استفاده از خمیرمایه نامرغوب سبب هدر رفتن زحمات شما در پخت نان و شیرینی می‌شود. لازم است تا قبل از پخت هرگونه نان یا شیرینی ابتدا از سالم بودن خمیرمایه مطمئن شوید. تشخیص سالم و مرغوب بودن خمیرمایه کار سختی نیست. برای تشخیص سالم بودن خمیرمایه کافی است در یک‌کاسه‌ی شیشه‌ای دو قاشق غذاخوری از خمیرمایه را با یک قاشق غذاخوری شکر و نصف لیوان آب مخلوط‌ کنید و درب آن را بگذارید. پس از گذشت ده دقیقه چنانچه خمیرمایه سالم باشد باید روی آن حباب‌هایی تشکیل‌شده باشد. اگر روی سطح خمیرمایه حباب تشکیل نشده بود و بوی تند و ترشیدگی به مشام می‌رسید، نشان‌دهنده سالم نبودن خمیرمایه است.

قیمت خرید خمیر مایه تهران چقدر است؟

قیمت خمیرمایه در برندهای مختلف ثابت نیست. برخی از موارد ممکن است سبب افزایش یا کاهش هزینه تمام‌شده شوند. در اینجا به برخی از موارد که بر روی قیمت نهایی تأثیرگذار هستند اشاره می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت و خرید  عمده خمیرمایه تهران می‌توانید با شرکت‌های معرفی‌شده در متن بالا تماس بگیرید. عوامل تأثیرگذار بر قیمت خمیرمایه عبارت است از:

نوع خمیرمایه: به‌صورت کلی خمیرمایه در سه مدل تر، خشک و مایع به فروش می‌رسد. هرکدام از این خمیرمایه‌ها قیمت خودشان رادارند.

شرکت تولیدکننده: برندی که خمیرمایه را تولید می‌کند با توجه به نوع بسته‌بندی، مواد اولیه به‌کاررفته و هزینه‌های جاری قیمت نهایی را تعیین کند. برندهای مشهور و باکیفیت معمولاً قیمت بالاتری را اعلام می‌کنند.

حجم و وزن محصول: حجم و وزن محصول بر روی قیمت نهایی تأثیرگذار است. هرچقدر وزن محصول بیشتر باشد قیمت نهایی افزایش می‌یابد. خمیرمایه‌ها معمولاً از وزن 100 گرم الی 2 کیلوگرم موجود هستند.

 میزان سفارشات: بعضی از شرکت‌ها هستند که برای مشتریان خود و کسانی که سفارش‌های بالایی دارند تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرند. هرچقدر حجم سفارشات بیشتر باشد ممکن است قیمت نهایی تمام شده کمتر باشد.

 ویژگی‌های اضافی: برخی از خمیرمایه‌ها دارای ویژگی‌های اضافه‌تری هستند. افزودن مواد افزودنی خاص یا ارتقادهنده‌ی کیفیت سبب افزایش قیمت نهایی می‌شوند.

محل فروش: محل تهیه خمیرمایه می‌تواند بر قیمت نهایی آن تأثیر بگذارد. معمولاً فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارها قیمت‌های کمتری را نسبت به مغازه‌های محلی دارند.

 خمیرمایه یکی از لوازم ضروری و پرکاربرد در آشپزی و شیرینی‌پزی به‌حساب می‌آید. خرید خمیر مایه تهران مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر خمیر مایه به‌درستی انتخاب نشود سبب به هدر رفتن زحمات شما در آشپزی و شیرینی‌پزی می‌شود. توصیه می‌شود قبل از شروع به کار از سالم بودن و مرغوب بودن خمیرمایه که در مقاله به آن اشاره کردیم مطمئن شوید.  برندهای مختلفی درزمینهٔ تولید خمیرمایه تهران فعالیت می‌کنند که با نحوه خرید خمیر مایه تهران آشنا شدیم. وزن بسته، ویژگی‌های اضافه و نوع خمیر مایه ازجمله مواردی هستند که بر روی قیمت نهایی خمیر مایه تأثیر می‌گذارند. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید به سوالات خود در رابطه با خرید خمیر مایه تهران پاسخ داده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن