خرید خمیر مایه کیش

خرید خمیر مایه کیش

در گذشته برای ورآمدن خمیر از خمیرترش استفاده می‌کردند که ترکیبی از آرد، نمک و آب بود که باید به مدت ۲ الی ۳ روز می‌ماند. پودر خمیر مایه در واقع کارایی خمیرترش را دارد با این تفاوت که برای استفاده از آن لازم نیست دو الی سه روز صبر کنید پس از حدود ده دقیقه می‌توانید آن را به خمیر اصلی اضافه کنید. خمیر مایه نوعی مخمر به‌حساب می‌آید. آزاد شدن گازکربنیک و دیگر مواد عالی موجود در خمیرمایه باعث حجیم شدن خمیر و درنهایت پوک‌شدن بافت آن بعد از پخت می‌شود. خرید خمیرمایه کیش از طریق‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

خرید خمیر مایه کیش به چه صورت امکان‌پذیر است؟

برای خرید خمیرمایه کیش راه‌های مختلفی وجود دارد. برای خرید خمیرمایه کیش می‌توان آن را به‌صورت مستقیم از نمایندگی‌های مجاز خرید. یک‌راه دیگر برای خرید خمیر مایهمراجعه حضوری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید معتبر است. هم‌چنین شما می‌توانید با سفارش آنلاین از برخی از آنلاین شاپ‌ها اقدام به خرید خمیر مایه کیش نمایید.

خرید خمیر مایه چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید خمی رمایه مزیت‌های بسیار زیادی دارد و همین مسئله باعث محبوبیت آن در صنعت آشپزی و شیرینی‌پزی شده است. امروزه خمیرمایه جز مواد اصلی در صنعت نانوایی و شیرینی‌پزی به‌حساب می‌آید. از مهم‌ترین مزیت‌های خرید خمیر مایع کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاربرد فراوان: خمیر مایه کیش با توجه به کاربرد فراوان و متنوعی که دارد از آن می‌توان در تهیه انواع نان‌ها، شیرینی‌ها، خمیر پیتزا، پیراشکی‌ها و غیره استفاده کرد.

افزایش حجم و سبکی: تولید دی‌اکسید کربن در فرایند خمیر زایی خمیر مایه باعث افزایش حجم خمیر و سبکی نهایی آن بعد از پخت می‌شود.

انرژی: آرد موجود در خمیر مایه به‌عنوان منبع اصلی انرژی به‌حساب می‌آید. خمیرمایه ویتامین  Bو مواد معدنی مانند آهن و منیزیم را در بدن تأمین می‌کند.

طعم و بوی خوب: خمیرمایه به محصولات نانوایی و شیرینی‌پزی معمولاً بو و طعم خوبی را می‌دهد که موردپسند عام مردم است.

برای خرید خمیر مایه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید خمیر مایه کیش باکیفیت و مرغوب از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب یک خمیر مایه نامناسب سبب به هدر رفتن زحمات شما در آشپزی و شیرینی‌پزی می‌شود. توصیه می‌شود از کیفیت و مرغوبیت خمیرمایه قبل از اضافه کردن آن به خمیر اصلی اطمینان حاصل کنید. مجموعه نکاتی که در زیر به آن اشاره‌شده است به ما کمک می‌کند تا خمیرمایه مرغوب و باکیفیتی را تهیه کنیم.

برند معتبر: خرید از یک برند معتبر و باسابقه می‌تواند کار ما را در تشخیص یک خمیرمایه باکیفیت آسان کند. برندی که باسابقه است و کیفیت خود را به همه ثابت کرده است.

 نوع مناسب: در حال حاضر خمیر مایه در دو نوع تر خشک در بازار موجود است که در ادامه ویژگی هرکدام را بررسی می‌کنیم. انتخاب نوع مناسب خمیرمایه متناسب با نیاز از نکات حائز اهمیت قبل از خرید خمیرمایه است.

 تازگی خمیرمایه: تاریخ انقضا و تولید خمیرمایه می‌تواند شمارا از تازگی خمیرمایه مطلع کند. اگر از خمیرمایه فله استفاده می‌کنید چنانچه ویژگی‌هایی ازجمله بوی ماندگی یا کپک روی خمیرمایه مشاهده کردید از خرید آن خودداری کنید.

شرایط نگهداری بعد از خرید خمیر مایه کیش

روش نگهداری بعد از خرید خمیر مایه بسیار مهم است. اگر خمیرمایه را در شرایط نامناسبی نگهداری بکنیم عمر خمیرمایه کم می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. درصورتی‌که هنوز بسته‌بندی خمیرمایه را باز نکردید می‌توانید آن را تا دو سال نگه‌داری کنید. پس از باز کردن بسته خمیر مایه آن را باید در ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید تا مانع از هواکشی آن شوید. توجه داشته باشید که خمیرمایه را نباید در محیط اتاق نگهداری کنید زیرا عمر خمیرمایه کوتاه می‌شود. خمیرمایه را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. درصورت نگهداری خمیر مایه در یخچال می‌توانید آن را به مدت ۳ الی ۴ ماه با حفظ کیفیت نگهداری کنید و اگر آن را در فریزر نگه می‌دارید می‌توانید ۵ الی ۶ ماه آن را نگه‌دارید. هم‌چنین خمیر مایه‌ای که عمل‌آمده است درصورت نگهداری در یخچال ظرف یک روز باید استفاده شود.

ویژگی های انواع خمیر مایه

در حال حاضر خمیرمایه در دو مدل تر و خشک تولید و عرضه می‌شود. هرکدام از این دو مدل ویژگی‌های و مشخصات منحصربه‌فرد خود رادارند. از این دو مدل خمیرمایه بر اساس نیازها و موقعیت‌های مختلف در آشپزی استفاده می‌شود که در ادامه به مقایسه آن‌ها با یکدیگر می‌پردازیم.

رطوبت: خمیرمایه خشک رطوبت کمتری نسبت به خمیرمایه تر دارد. رطوبت بالای موجود خمیرمایه تر موجب سبکی و حجیم‌تر شدن بافت خمیر آن بعد از پخت می‌شود.

زمان نگهداری: خمیرمایه خشک به دلیل رطوبت کمی که دارد مدت‌زمان طولانی‌تری می‌توان آن را نگهداری کرد. درحالی‌که خمیرمایه تر به دلیل وجود رطوبت بالا مدت زیادی نمی‌توان آن را نگهداری کرد.

زمان آماده‌سازی: خمیرمایه تر به زمان بیشتری برای آماده‌سازی در مقایسه با خمیرمایه خشک احتیاج دارد. فرایند آماده‌سازی و ترکیب خمیرمایه تر زمان‌بر است درحالی‌که خمیرمایه خشک بعد از افزودن به مواد دیگر آماده استفاده می‌شود.

کاربرد: خمیرمایه تر نسبت به خمیرمایه خشک به‌راحتی با سایر مواد ترکیب می‌شود و یک گزینه عالی برای تهیه نان و شیرینی به‌حساب می‌آید. از خمیرمایه خشک در زمان‌هایی که وقت کافی نداریم می‌توان بهره برد.

نحوه عمل آوردن خمیر مایه کیش

نحوه عمل آوردن هر خمیر مایه با توجه به نوع خمیر متفاوت است. به همین خاطر توصیه می‌شود که برای عمل آوردن خمیر از توضیحات روی بسته‌بندی محصول استفاده کنید و طبق آن پیش بروید. به‌صورت کلی معمولاً خمیرمایه به این صورت عمل می‌آید. دو قاشق غذاخوری از پودر خمیرمایه فوری را با نصف لیوان آب یا شیر ولرم و یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده به مدت ۱۰ دقیقه صبر می‌کنیم. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه چنانچه خمیرمایه سالم باشد و به‌عمل‌آمده باشد باید روی سطح آن حباب‌هایی تشکیل‌شده باشد و مقدار آن حجیم‌تر باشد. توجه به دو نکته ضروری است؛ اول اینکه برای عمل آمدن خمیر هرگز از نمک به‌جای شکر استفاده نکنید. نکته‌ی دوم دمای آب یا شیر ولرم باید بین ۳۵ الی ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

آیا خمیر مایه برای سلامتی مضر است؟

به‌طورکلی خمیر مایه برای سلامتی ضرر ندارد حتی دارای ارزش غذایی نیز است. مواد موجود در خمیر مایع باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، دستگاه گوارش، بارداری سالم‌تر و مراقبت از پوست می‌شود. گاهی افزودن برخی مواد اضافی‌تر به خمیر مایع مثل شکر یا چربی به مقدار زیاد باعث بالا رفتن کالری خمیرمایه می‌شود و در مصرف زیاد ممکن است مضر باشد. همچنین افرادی که به گلوتن حساسیت دارند باید از جایگزین‌های آرد گلوتن دار استفاده کنند. در کل مصرف خمیرمایه به میزان معقول و در یک رژیم متعادل برای اکثر انسان‌ها سالم و ایمن است.

خمیر مایه یکی از لوازم اساسی و مهم در صنعت نانوایی و شیرینی‌پزی به‌حساب می‌آید انتخاب یک خمیر مایع باکیفیت بسیار مهم است. برخلاف تصور بعضی از انسان‌ها خمیرمایه نه‌تنها برای سلامتی انسان مضر نیست بلکه به خاطر وجود املاح و موادی که دارد باعث بالا رفتن ارزش غذایی محصولات نانوایی و شیرینی‌پزی نیز می‌شود. خرید خمیر مایه کیش یک‌راه مطمئن برای بالا بردن کیفیت و غنی کردن نان‌های شما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن