خرید خمیر مایه 70 گرم سامینه

خرید خمیر مایه 70 گرم سامینه

قیمت محصول:

خمیر مایه 70 گرم سامینه

خمیر مایه 70 گرم سامینه یک نوع مایه طبیعی‌ست که جهت تهیه نان‌های خمیری سنتی و بعضی از محصولات پختنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مایه، حاصل ترکیب آب و آرد و میکروارگانیسم‌هایی‌ست که در هوا وجود دارند. مایه سامینه معمولاً از مخلوط کردن آرد و آب در حدود چند روز تا چند هفته تهیه می‌شود. این فرآیند به رشد و تکثیر میکروارگانیسم‌های مفید از جمله باکتری‌ها و خمیرهای مختلفی منتهی می‌گردد که اسیدهای آمینه و قندها را به عنوان منبع تغذیه خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

این میکروارگانیسم‌ها اسید لاکتیکی را تولید می‌کنند که موجب می‌شود خمیر هر نان، طعم‌ و سبکی منحصر‌به‌فرد را داشته باشد. خمیر مایه سامینه ممکن است در طول زمان تغییر شکل داده و به شکل یک خمیر حاصل از ترکیب آرد و آب با رنگ سفید یا خاکستری روشن تبدیل شود. قبل از استفاده از خمیر مایه سامینه، معمولاً به آن تغذیه داده می‌شود تا بیشترین حجم خود را در طی فرآیند پختن نان به دست آورد.

استفاده از خمیر مایه 70 گرم سامینه در تهیه نان‌ها باعث می‌شود تا طعم و عطر نان بهبود یافته و ساختار درونی بهتری را به دست آورد. همچنین، مایه سامینه می‌تواند برای مدت طولانی نگهداری شده و با تغذیه منظم و نگهداری به منظور حفظ فعالیت میکروارگانیسم‌ها نیز قابل استفاده باشد. توجه داشته باشید، روش تهیه و میزان استفاده از خمیر مایه سامینه ممکن است در تهیه نان‌ها و سایر محصولات پختنی همچون شیرینی، دسر و… متفاوت باشد.

مواد مورد نیاز تهیه خمیر مایه 70 گرم سامینه

خمیر مایه 70 گرم سامینه ترکیبی از آرد، آب، خمیر مایه و نمک است. بعد از خرید خمیر مایه سامینه، حتما در شرایط مناسبی از آن نگهداری کنید. مایه سامینه همچون موجود زنده‌‌ایست که به تغذیه‌دهی و نگهداری منظم نیاز دارد. جهت تهیه خمیر مایه 70 گرم سامینه، به 70 گرم سامینه، 250 گرم آرد سفید، 150 لیتر آب نیاز دارید.

ویژگی های خمیر مایه 70 گرم سامینه

خمیر مایه 70 گرم سامینه دارای ویژگی‌های به خصوصی‌ست. به عنوان مثال قابلیت برش‌پذیری بالایی دارد و قبل از پخت نیز می‌توانید آن را به اشکال خمیری دلخواه خود درآورید. اگر این خمیر را در دمای مناسب قرار داده و به عبارت دیگر در شرایط صحیحی از آن نگهداری کنید، آنگاه شاهد ماندگاری‌ قابل‌توجهی آن هم خواهید بود. خمیر مایه سامینه امکان تجربه پخت انواع مختلف نان‌ها، کیک‌ها و دسر‌های خمیری و… را برای شما فراهم می‌کند.

خمیر مایه 70 گرم سامینه در صورتی که در شرایط مناسبی قرار گیرد، قابلیت رشد بیشتر را به دست آورده و حجم بیشتری نیز به آن اضافه خواهد شد. این خمیر از مقاومت و نرمی مناسبی برخوردار است که همین مسئله به تشکیل لایه‌های رقیق بین مواد و تخمیر بهتر آن کمک بسیاری می‌کند. در صورت تهیه این نوع از خمیر، پروسه پخت نان، کیک، دسر شما و… به طعم و عطر مطلوبی‌ منتهی شده و همین مسئله باعث ثبت تجربه‌ای خوشایند برای شما می‌شود.

وزن‌دهی به انواع خمیر مایه موجود در بازار باعث شده تا مصرف‌کنندگان، به راحتی مقدار خمیر موردنظر خود را انتخاب کنند. مطالعه دقیق بسته‌بندی خمیر مایه 70 گرم سامینه به شما کمک می‌کند تا اطلاعات لازم در رابطه با ویژگی‌ها، مواد تشکیل‌دهنده، نکات مهم در استفاده از آن و… را به دست آورید.

فواید خمیر مایه 70 گرم سامینه

خمیر مایه 70 گرم سامینه با نام‌ دیگری تحت‌عنوان « سوردو » نیز شناخته می‌شود. با توجه به فرایند خاص تهیه این نوع خمیر، باید به برخی از فواید بهداشتی و تغذیه‌ای آن اشاره نمود:

• بهبود سلامت گوارش: خمیر مایه سامینه حاوی باکتری‌ها و قارچ‌های مفیدی‌ست که در دراز مدت به بهبود سلامت گوارش انسان کمک می‌کنند. این میکروارگانیسم‌ها فرآیند هضم را بهبود بخشیده و جذب مواد مغذی را تسهیل می‌کنند.

• کاهش شدت حساسیت نسبت به گلوتن: خمیر مایه 70 گرم سامینه دارای سطح کمتری از گلوتن است و مصرف آن می‌تواند برای آن دسته از افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، مفید باشد. این خمیر فرآیند هضم گلوتن را آسان‌تر کرده و علائم حساسیت را نیز کاهش دهد.

• افزایش میزان مواد مغذی: خمیر مایه سامینه معمولاً در مقایسه با سایر خمیرهای معمولی، حاوی مقادیر بیشتری از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ست. این خمیر می‌تواند مقدار قابل توجهی از ویتامین B و آهن، روی و منیزیم را در بدن هر فراهم کند.

• کاهش شدت اثرات نوعی مواد شیمیایی: خمیر مایه 70 گرم سامینه معمولاً بدون استفاده از مواد شیمیایی مانند افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها تهیه می‌شود. این مایع به کاهش شدت اثرات مخرب مواد شیمیایی در خوراک کمک بسیاری می‌کند.

• بهبود عملکرد سیستم ایمنی: مطالعات اخیر نشان داده‌اند که خمیر مایه سامینه، موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. باکتری‌ها و قارچ‌های مفید در خمیر مایه سامینه به تنظیم التهاب‌ها و بهبود واکنش‌های ایمنی کمک می‌کنند.

• پروتئین: خمیر مایه سامینه حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است که به ساخت و تعمیر بافت و سلول‌های بدن کمک بسیاری می‌کند.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خرید خمیر مایه 70 گرم سامینه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید